Noi credinte (partea a II-a)


Am vorbit despre credinţe pozitive şi negative/negativiste.  În această parte voi prezenta un mod de a scăpa de credinţele negativiste. Înainte de asta, să vedem încă odată de ce sunt periculoase aceste credinţe:

–         îţi limitează modul de percepţie a realităţii

–         îţi pun reale limite în calea gândirii tale creative

–         te îndeamnă să gândeşti negativist, iar de aici e un singur pas spre o atitudine negativistă.

–         Îţi creezi profeţii negativ care se auto-îndeplinesc

–         devii un mediocru.

Despre profeţiile negativiste care se autoîndeplinesc, am găsit un articol foarte bun, scris de Pera Novacovici. Îl poţi citi aici:

http://www.personalitatealfa.com/blog/teama-de-succes-si-profetiile-care-se-automaterializeaza/

Pe scurt, despre ce este vorba:

Probabil şi tu ai trecut prin nişte momente când nu credeai că meriţi succesul. Ţi-ai făcut o analiză retrospectivă cu situaţiile similare din trecut, în care ai avut parte de eşec, acestea fiind o dovadă că nici de data aceasta nu vei avea succes. Împins de credinţe, ai acţionat astfel încât să nu reuşeşti, iar la sfârşit ţi-ai spus: „ştiam eu că aşa se va întâmpla”.

Ce poţi să faci ca să scapi de credinţele negativiste?

Deschide-ţi mintea. Poate nu e uşor să scapi de nişte credinţe adânc înrădăcinate în mintea ta.

Pentru a scăpa de ele, e nevoie de nişte paşi de acţiune şi efort constant. Aceştia sunt paşii:

1. În primul rând, trebuie să identifici credinţele. Ca să rezolvi o problemă, întâi trebuie să o identifici, să recunoşti că ai o problemă şi să fii dispus să o rezolvi. În cazul nostru, identifică-ţi credinţele negativiste. Scrie-le pe hârtie şi identifică sursa lor (din mass media, de la cunoscuţi, prieteni, etc).

2. Pentru fiecare credinţă negativă, caută una pozitivă cu care să o înlocuieşti. În practică, pentru a reuşi să faci acest lucru, va fi nevoie să îţi schimbi obiceiurile, poate şi anturajul. Fă schimbările de care ai nevoie, astfel încât să te simţi într-un mediu în care se pot dezvolta noile credinţe. Nu degeaba am inserat aici o fotografie cu apus de soare. Aşa cum soarele apune, tot aşa trebuie să apună vechile credinţe, făcând loc altora noi.

3. Renunţă la sursele generatoare de credinţe vechi şi negativiste. Pe măsură ce îţi implementezi noile credinţe, uită de cele vechi. Schimbă mediul, astfel încât să nu ai nimic care să îţi amintească de o credinţă negativistă.

Până aici e teorie frumoasă. Dar cum o aplicăm? Poate îmi vei pune întrebarea:” dar tu, autorule, ce exemple concrete poţi să-mi dai despre schimbarea credinţelor?”

Ca răspuns, voi scrie ceva din viaţa mea:

Am avut şi eu credinţa cum că nu sunt bun, nu pot reuşi, etc.  Stilul meu de viaţă era monoton şi nu îmi dădea satisfacţie, deşi nu demult mă mutasem într-un oraş nou. În timp, am citit cărţi de dezvoltare personală, mi-am identificat problemele şi am început un lung drum al schimbării. Am analizat tot ce nu îmi plăceala stilul meu de viaţă şi cum pot să schimb. Am ajuns la elementele fundamentale – credinţele. Am început trepat să îmi schimb credinţele, să mă înconjor de oameni de la care am ceva de învăţat şi să caut modalităţi de a-mi petrece timpul liber într-un mod plăcut şi util. Peste doi ani, an ajuns într-o organizaţie studenţească în care făceam ce îmi plăcea şi eram apreciat pentru ce făceam. Stilul de viaţă se schimbase, călătoream mai mult, iar reuşitele obţinute mi-au alungat orice credinţă negativistă.

Un comentariu

  1. […] Noi credinte (partea a II-a) Wed Jan 19, 2011 17:40 pm Am vorbit despre credinţe pozitive şi negative/negativiste.  În această parte voi prezenta un mod de a scăpa de credinţele negativiste. Înainte de asta, să vedem încă odată de ce sunt periculoase aceste credinţe: –         îţi limitează modul de percepţie a realităţii –         îţi pun reale limite în calea gândirii tale creative –         te îndeamnă să … […] […]

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.