Ce ne spune un stejar alfa?


În ultima săptămână am văzut locuri noi, am prins idei noi, gânduri noi. Am mai multe să transmit, dar asta va fi mai târziu, după ce fac ordine între idei.

Acum vreau să scriu despre altceva, ce am văzut în ultima mea călătorie.

Am aflat ce înseamnă un adevărat Alfa, de la un… copac. Mai precis, de la un stejar.

Am întâlnit deseori persoane care vorbeau mult, doar ca să fie băgaţi în seamă; nu conta dacă vorbeau tâmpenii sau nu, ci doar să dea din gură, ca să pară că sunt personalităţi dominante. Sunt sigur că şi tu ai întâlnit, nu? Nu ştiu cum ţi se par ţie aceşti „pseudoalfa”, însă mie mi se par enervanţi. Nu ştiu dacă strategia lor dă succes sau nu, însă e obositor şi chiar enervant să îi tot auzi. Chiar e necesar să dai atâta din gură ca să pari o personalitate puternică şi dominantă?

Răspunsul l-am aflat în timp ce mă plimbam la marginea unei păduri.  Printre copaci, am întâlnit deodată un stejar care oarecum ieşea în evidenţă. Avea un trunchi gros, mai gros decât al celorlalţi copaci din preajmă. Era înalt, foarte înalt, mai înalt decât ceilalţi copaci din preajmă.

Sursa foto: lightworkers.org

Primele cuvinte ce mi-au fost inspirate uitându-mă la stejar, au fost: putere, forţă. Printre ceilalţi copaci, acel stejar era cu siguranţă un Alfa, de aceea îl voi numi în continuare Stejarul Alfa.

Al doilea gând ce mi-a fost inspirat a fost că că Stejarul Alfa e tăcut. Nu vorbeşte doar ca toată lumea să-l bage în seamă. Nu spune despre capacităţile şi puterea sa, însă acestea se văd.

Ahaa, deci aceasta era ideea: puterea personalităţii şi potenţialul unei persoane se observă, fără ca aceasta să tot dea din gură. E exact aşa cum spune acest citat:

„Nu aud ce spui, faptele tale strigă mult mai tare”

M-am întrebat de ce acest Stejar Alfa a ieşit în evidenţă printre ceilalţi copaci? Diferenţa o face postura şi vârsta. Datorită vârstei, trunchiul e mai înalt şi mai gros decât al celorlalţi copaci. Ei da, vârsta. Cum noi, oamenii nu trăim aşa de mult, cred că în cazul nostru „vârsta” se traduce prin „experienţă”, prin acţiunile pe care le-am întreprins, prin ceea ce am văzut şi am învăţat…

Eu cred că toţi avem potenţialul de a fi puternici şi apreciaţi într-un domeniu sau altul, toţi putem fi nişte Alfa. Aici îmi amintesc de ce am citit într-o carte de-al lui Daniel Zărnescu: într-un grup există un singur lider, dar pot exista mai mulţi alfa. Alfa este o stare, nu un statut în cadrul grupului.

Stejarul Alfa a ajuns să domine prin ceea ce a făcut şi nu trebuie să arate lumii cu orice preţ asta:

„Unii tac pentru ca nu inteleg nimic. Altii tac pentru ca prea multe inteleg”.

Cred că atunci când ajungi să taci pentru că prea multe înţelegi, atunci ai atins un nivel superior de înţelepciune şi experienţă.

Tot legat de stejar, dar de data asta de stejari în general, am găsit acest citat:

Nu te îngrijora dacă munceşti din greu, iar rezultatele sunt slabe… aminteşte-ţi că falnicul stejar a fost odată o ghindă, ca tine.

Scrie-mi într-un comentariu ce ţi-a inspirat acest articol.

About manu021s

Sa privim mediul inconjurator dintr-o noua perspectiva! Vezi toate articolele lui manu021s

One response to “Ce ne spune un stejar alfa?

Lasă un răspuns

