Cu Facebook sau fara?


Imagineaza-ti o zi, in care esti deconectat de la tot ce inseamna tehnologie. O zi fara Facebook, email-uri, google, website-uri, TV, telefon. Ce zici rezisti 24 de ore fara niciunul din aceste must-have-uri ale secolului 21?

Eu am incercat si am rezistat. Pot sa spun, ca utilizator fidel al tehnologiei de astazi si totodata dependenta de internet, ca m-am simtit complet detasata, in momentul in care am renuntat la toate aceste „facilitati”. Era ca si cum creierul meu primise o recompensa, in sfarsit, dupa un volum mare de stres si solicitari virtuale.

Ce se intampla dupa o zi fara facebook?

Ai senzatia ca trairile tale sunt mai intense. Cand te intorci la rutina de zi cu zi (verifica mailul, trimite mailuri, verifica facebook-ul, vezi ce a mai postat un „friend”, vezi photo, da like, etc.) parca totul ti se pare un non-sens si tot mai visezi la zilele de vacanta, in care ai fost departe de toate astea.

Cand a fost ultima data cand ti-ai luat prietenii si ati petrecut 7 zile la mare fara sa folositi tehnologia? Ai idee cat de frumos poate fi?

Conectarea cu oamenii de pe facebook si schimbul de mesaje virtuale este inimaginabil de inferioara socializarii face-to-face. Ne simtim mult mai bine dupa ce purtam mai multe conversatii fata in fata, decat daca am sta jumatate de zi cu ochii in laptop, tableta sau ce a mai iesit. Si asta e dovedit psihologic.

Cred ca ne-am simti mai impliniti, mai impacati cu noi insine, daca iesirile cu prietenii ar fi mai frecvente decat vizualizarea celor aproape peste 500 de profile din reteaua noastra sociala.

Oare chiar sunt  conversatiile face-to-face mai benefice?

Se intampla ca de multe ori, dupa o zi mai lunga de munca si obositoare, sa fiu invitata in oras si sa am ocazia sa conversez cu diferiti oameni. Eram cu energia la nivel minim si nu ma simteam capabila sa mai intretin conversatii fata in fata. Cu toate astea, eu ador sa fiu in mijlocul oamenilor, sa interactionez cu ei, prin urmare cele mai multe dintre invitatii erau acceptate.

Surprinzator, cand ajungeam acasa, ma simteam cu bateriile incarcate, mai optimista si mai motivata sa incep o noua zi de lucru. Ma puneam in pat si adormeam cu gandul la ziua ce a trecut si la oamenii frumosi, pe care i-am intalnit de-a lungul zilei. Fenomenala era pentru mine ziua in care mi se oferea oportunitatea sa cunosc oameni noi.

Dupa ce am analizat mai mult impactul pe care il are viata sociala asupra oamenilor, mi-am dat seama cat de importanta este aceasta pentru dezvoltarea personalitatii lor.  Fara o viata sociala calitativa, omul risca sa isi limiteze destul de mult personalitatea.

Interactiunea online devine nociva pentru vietile oamenilor, atat timp cat acestia ii acorda mai multa importanta decat conversatiilor din plan real.

Chiar daca un dialog fata in fata ni se pare mai provocator si ne forteaza sa iesim din zona de confort ( e mai usor sa intri in vorba cu un necunoscut pe facebook decat sa-l abordezi fata in fata), dupa ce trecem prin  mai multe astfel de experiente, ne vom simti mai increzatori si dezinhibati.

Voi ce credeti? Cu facebook sau fara?

 

About cupersonalitate

Sunt un suflet profund, sensibil caruia ii place foarte mult sa filozofeze, sa aprofundeze, sa analizeze, sa vorbeasca despre viata si despre lectiile ce ea ni le preda in fiecare zi.As putea spune mai multe dar va las sa ma descoperiti in randurile ce le voi impartasi cu voi,dragii mei cititori. Vezi toate articolele lui cupersonalitate

4 responses to “Cu Facebook sau fara?

  • Sorin

    Esenta e in aceasta fraza: Interactiunea online devine nociva pentru vietile oamenilor, atat timp cat acestia ii acorda mai multa importanta decat conversatiilor din plan real.

    Ca si televizorul, facebook trebuie sa fie un canal de informare nu un canal care sa ne inunde vietile, prin care sa devenim dependenti de el.

    Dar daca ai o afacere online, incerci sa construiesti un brand facebook devine mai mult decat un canal de informare.

  • cupersonalitate

    Ce intelegi prin „devine mai mult decat un canal de informare” Sorin? Te referi la interactiunea intensa cu clientii? La faptul ca un brand nu poate sa creasca daca nu interactioneaza?

  • Sorin

    da, interactiune intensa cu clientii … probabil ca creste daca are o idee cu sclipici

  • manu021s

    Chiar si dintre afacerile online, sunt cateva tipuri care nu se pot promova pe facebook…. sau foarte greu.
    Am stat zile intregi fara Facebook si nu i-am simitit lipsa.

Lasă un răspuns

