Când termini cu scuzele?


Zilele trecute am primit nişte comentarii la un  articol de-al meu, în care comentatorii se arătau nişte sărace victime ale acestei lumi, explicau cum ei nu au timp pentru a face ceva pentru ei. Această victimizare şi găsire de scuze credibile e ca un “leitmotiv”. Tu te recunoşti? Sau cunoşti pe cineva care se dă o veşnică victimă?

Cu toate că s-au înmulţit exponenţial articolele şi resursele de dezvoltare personală, am o oare care impresie că nu sunt atât de multe pe câte sunt victimele acestei lumi…

Nu am timp, sunt mereu oboist, am familie, am job, etc…

Lista poate continua. Tu ce crezi că rezolvi înşiruind o listă ca scuză pentru lipsa ta de rezultate? Ce beneficii crezi că îţi va aduce eterna victimizare şi ascundere în spatele unei liste de motive? Şi ştii, deja începi să nu mai fii credibil. Pentru că nu mai ieşi în evidenţă cu rolul de victimă.

În viaţă poţi adduce două lucruri: scuze sau rezultate. De scuze toată lumea e sătulă.

Pe cine mai poţi convinge cu scuzele şi văicărelile tale? Te furi pe tine, te minţi pe tine şi în final te sabotezi pe tine însuţi/însăţi. 

Asta vei face.

În acest fel, şi peste 5 sau 10 ani vei fi exact la fel ca acum, tot un anonim amestecat într-o mare gloată de muritori de rând.

Toată lumea are probleme. Întreabă pe oricine. Chiar şi pe oamenii entuziaşti şi pozitivi. Şi ei au problemele lor. Întreabă-i pe colegii mei din echipa “o nouă perspectivă”. Sau pe autorii altor bloguri similare. Toţi au probleme. Brusc, problemele tale nu vor fi cele mai mari.

Vei zice: da, voi aţi putut trece peste problemele voastre, dar eu trăiesc un caz special. Mie mi-e mult mai greu şi nu pot să fac ceea ce îmi place.  Pe bune? Caută să afli biografia lui Nick Vujcic, sau Stephen Hawking sau altii ca ei. Ei într-adevăr s-au confruntat cu mari handicapuri, dar în ciuda lor au reuşit.

Dă vina pe ţară şi societatea în care trăieşti

Am demontat toate problemele din listă?

Sigur vei mai găsi una: Aş face asta şi aia, dar trăiesc în România, vai în ce ţară de … trăiesc, aici nimic nu poţi face, etc etc.

Hai că m-am săturat să aud asta! Ai auzit de Willmark Rizzo,  Brigitte Grossmann, Georg Hocevar, sau Arnim Emrich sau…mulţi alţii? Sunt mult mai mulţi decât cei amintiţi. Toţi aceştia au plecat din ţările lor şi s-au stabilit la noi, unde s-au împlinit. Le-a fost mai greu decât ţie, dar iată că au reuşit!

Atunci pe tine ce te împiedică să treci la acţiune, pentru ca să faci odată ceva pentru tine şi cei din jur?

Nu poţi schimba sistemul corupt de la noi, dar asta nu înseamnă că trebuie să stai să nu mai faci nimic şi să te plângi toată ziua!

“Tu eşti responsabil pentru lumea în care trăieşti. Nu este responsabilitatea guvernului. Nici a şcolii, a clubului în care eşti, a bisericii, a vecinilor sau a compatrioţilor. Este responsabilitatea ta, absolut a ta.”

August Wilson

Am întâlnit  un citat: “Nu e un semn de sănătate faptul că eşti bine adaptat la o societate bolnavă”. Nu e greu să observăm că trăim într-o societate bolnavă. Aşa e.

Ce trebuie să facem în cazul acesta? Să stăm degeaba şi să dăm vina pe societate? Nicidecum. Faptul că trăim într-o societate bolnavă înseamnă că avem de lucru.

Cum să nu mai fii o victimă

Problemele tale sunt create ca să le rezolvi, iar prin acest process tu să te dezvolţi şi să acumulezi noi abilităţi. Cum să nu mai fii o victimă? Simplu. Treci la treabă.

Cauă 10 exemple de oameni care s-au confruntat cu aceleaşi probleme ca şi tine. Află cum au reuşit. Apoi treci la treabă!

Asta nu o faci pentru mine, ci pentru tine! 

 

About manu021s

Sa privim mediul inconjurator dintr-o noua perspectiva! Vezi toate articolele lui manu021s

Lasă un răspuns

