Agenda este un must-have al oamenilor de succes?


Stateam de vorba cu mai multi oameni din diferite medii sociale si am ajuns sa discutam despre timp, obiective si planuri.     

Cum sa ne manageriem timpul, astfel incat sa fie indestul pentru toate sau macar pentru ce e mai important pentru noi.

I-am intrebat daca stiu care le sunt prioritatile, care sunt lucrurile cele mai importante din viata lor si mi-au raspuns cu o mimica a fetei confuza si nedumerita. Ca si cand as fi vorbit in alta limba…Mai multe replici care s-au invartit in jurul urmatoarei fraze, au tinut locul unor raspunsuri:

„Sa ma gandesc ce nevoi am, sa le scriu pe hartie, pe urma sa le scot pe cele mai importante e o munca prea grea. E foarte greu sa-mi planuiesc ceva, mai ales ca-mi schimb ideile de la o zi la alta. E prea greu sa stau mereu sa monitorizez ce vreau. E o munca grea si stresanta. De ce sa ma complic?”

Sa vedem ce raspunsuri avem pentru acesti oameni. Rugamintea noastra este ca tu sa incerci, cat mai multe variante, sa vezi ce merge in viata ta. Nu-ti fie teama sa experimentezi.

Pentru o perioada mai lunga de timp, aproximativ 2 luni, implica-te intr-un experiment. Acorda-ti 2 luni, in care nu-ti creezi planuri. Nu ai targeturi, nu ai deadline-uri, nu ai agenda. Doar traieste, mergi la serviciu, distreaza-te, dar nu nota si nu lucra cu obiective.

In urmatoarele 2 luni, seteaza-ti macar cinci obiective, pe care vrei sa le atingi, in acea perioada. Imparte fiecare obiectiv in taskuri si scrie-ti in agenda programul tau de fiecare zi. De cand te-ai dat jos din pat si pana te-ai dus sa dormi, scrie tot ce ai facut in ziua respectiva.

Asa vei vedea ce ai facut concret pentru obiectivele tale si ce a fost gunoi, care ti-a umplut ziua si te-a distras de la scopurile tale.

E foarte important sa faci tot posibilul ca zilele sa decurga intocmai cum ti-ai planuit de la inceput. E necesar sa atingi cat mai multe taskuri, pe care ti-ai promis ca o sa le bifezi in acele 2 luni de test. De asemenea, e important ca atunci cand intocmesti acest plan, sa fii singur, tu cu tine, intr-un loc linistit si fara sa te distraga ceva sau cineva.

Dupa ce ai experimentat ambele perspective, poti decide care iti place cel mai mult si ce perioada a trezit in tine cele mai multe emotii pozitive. Iti poti nota ce ai simtit dupa fiecare interval incheiat sau poti doar sa reflectezi putin. Sau ca sa-ti fie si mai usor, poti da fiecarei perioade o nota de la 1 la 10.

Perioada cu nota cea mai mare, e cea care rezoneaza cu tine. Gandeste-te: „daca aplic metoda traitului liber, dupa feeling si nu conform planurilor, timp de un an, in fiecare zi, unde voi fi la sfarsitul anului? Se va schimba viata mea sau va ramane aceeasi?”

Vreau sa-ti spun ca nu exista varianta corecta si varianta gresita. Ambele iti sunt utile, dar cea mai utila este cea care coincide cu tine si cu valorile tale.

Vei observa ca in cele 2 luni, lucrurile nu au mers in fiecare zi exact asa cum ti-ai planuit. Nu fii frustrat. Daca ai reusit ca in fiecare zi, sa te tii de 2-3 taskuri, in timp, tot se vor vedea rezultate. In schimb daca te lasi condus de ceea ce nu ai facut bine, de ceea ce ai gresit sau de ce obiective n-ai atins, vei risca sa renunti si la acele 2-3 taskuri. De ce? Pentru ca iti par insignifiante in comparatie cu ce n-ai facut. Si atunci nu mai faci nimic, iar nimic inseamna zero rezultate.

Iti place sa faci ceva semnificativ in viata ta? Sa fii tu cel care schimba cursul vietii sale?Iti place sa lucrezi cu planuri sau cat mai liber? Asteptam comentariile tale, prin care ne impartasesti si noua, perspectiva ta.

About cupersonalitate

Sunt un suflet profund, sensibil caruia ii place foarte mult sa filozofeze, sa aprofundeze, sa analizeze, sa vorbeasca despre viata si despre lectiile ce ea ni le preda in fiecare zi.As putea spune mai multe dar va las sa ma descoperiti in randurile ce le voi impartasi cu voi,dragii mei cititori. Vezi toate articolele lui cupersonalitate

One response to “Agenda este un must-have al oamenilor de succes?

  • Sorin

    iar pe langa agenda care ramane acasa pe birou e bine sa ai un carnetel si un pix tot timpul langa tine. Cel putin asa am eu si cand imi vine o idee ceva notez repede. Noi care avem bloguri lucram pe inspiratie iar carnetelul pe care sa poti nota tot timpul e mai bun decat sa te bazezi pe memorie.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: