Nu mai am timp de nimic! Esti sigur?


Cand vine vorba de planificarea timpului, cred ca asta ar trebui sa facem cu totii. Fie ca locuim cu parintii, iar sarcinile si responsabilitatile, nu sunt prea numeroase, fie ca suntem manageri de top si trebuie sa organizam sarcinile subalternilor, precum si pe-ale noastre, avem nevoie de o planificare a timpului.Mai ales ca acesta reprezinta cea mai importanta si limitata resursa.

Cand, in prezent, totul pare ca inainteaza cu o viteza uimitoare, este tot mai dificil sa credem ca avem timp. Cei mai multi se plang ca nu mai au timp sa faca nimic, din ceea ce si-au propus.

Daca ar avea ziua 24 de ore…Dar are 12 ore, iar asta ne preseaza, ne streseaza si in cele din urma ne frustreaza. Viata devine prea complicata, atunci cand nu mai putem tine pasul.

Copilul trebuie dus la gradinita, vasele sunt nespalate, la job trebuie sa ajung la 12, iar seara mai vine vorba de a sta de sot, cand am atatea rufe de spalat? A doua zi o luam de la capat.Cu toate aceste sarcini si presiuni care te obosesc, tu mai stii cine esti si ce nevoi ai?

Te surprinzi in anumite momente, ca te simti doborat, esti jos, dar nu poti sa intelegi de ce. Pare ca mai ai nevoie si de alte lucruri, dar parca nu stii ce iti lipseste.Am un sot, am o familie, o slujba, dar ma simt nefericit (a). De ce oare?

Sunt unii care nu au timp, sa-si dea macar seama ca se simt nefericiti. Ei pur si simplu, executa niste sarcini, pe repeat, zi dupa zi, an dupa an. Bineinteles ca te simti nefericit. Esti o fiinta complexa, care are nevoi variate. Ai nevoie de o viata sociala, de relaxare, de momente de singuratate, de bani mai multi, de o cariera stralucita, de confirmare, de iubire.Ai nevoi materiale si nevoi spirituale. Ai multe nevoi de care nu esti constient. Iar daca nu esti constient de ce nevoi ai tu, cine crezi ca ti le va satisface?

Toate aceste nevoi e bine sa le pui pe hartie, intr-un moment liber, pe care il prinzi tu cu tine. Cand totul pare ca se duce la fund si tu te simti mai depresiv, mai angoasat, intreaba-te ce nevoi ai tu. Si scrie pentru a le putea constientiza. Apoi lucreaza in a le satisface.

Fa-ti un plan. Pe plan social, am de lucrat la asta si la asta. La viata profesionala, am mai avansat unpic. Am indeplinit doua obiective. La relatii cum stau? Ce nu-mi convine si ce am de lucrat? Si lucreaza si vezi rezultate. Pentru fiecare rezultat, oricat de mic ar fi, premiaza-te, confirma-te, fii mandru de tine. Ia sa vezi ce incredere o sa ai atunci in tine. Viata ta se va schimba considerabil. Mai ales perspectiva din care vezi lucrurile, va fi diferita.

Acum nu mai vezi doar copaci in fata ta, ci ai reusit sa te ridici deasupra lor.Acum vezi drumurile si obstacolele, care urmeaza.

Cand esti prins cu gandurile, numai intr-un aspect al vietii tale, risti sa ratezi oportunitati din celelalte aspecte. De exemplu, te focusezi cu tot dinadinsul asupra obiectivului de a obtine o promovare la job, dar tu esti nefericit, pentru ca mai mult de 3 luni, n-ai stiut altceva decat munca si acasa. Parca simti ca ai nevoie de o partenera sau poate niste prieteni. Pe drumul de intoarcere de la serviciu, erai asa preocupat de gandul cum sa fii mai eficient in firma, incat nu ti-a mai ars sa o inviti la o cafea pe colega, care te-a salutat atat de frumos, cand ai plecat.

Poate daca ai fi fost constient ca ai nevoie si de alte lucruri in viata ta, ai fi profitat de fiecare ocazie, ce ti-ar fi taiat calea.De-asta este atat de importanta planificarea.

Ti-ai luat caietul si ai inceput sa lucrezi la planul vietii tale?Inca nu?Cu siguranta o vei face, dupa ce vei citi urmatorul articol.

About cupersonalitate

Sunt un suflet profund, sensibil caruia ii place foarte mult sa filozofeze, sa aprofundeze, sa analizeze, sa vorbeasca despre viata si despre lectiile ce ea ni le preda in fiecare zi.As putea spune mai multe dar va las sa ma descoperiti in randurile ce le voi impartasi cu voi,dragii mei cititori. Vezi toate articolele lui cupersonalitate

4 responses to “Nu mai am timp de nimic! Esti sigur?

  • Recomanadri de weekend |

    […] Nu mai am timp de nimic! Esti sigur? […]

  • CORNEL PENU

    Când am ajuns pentru prima data în Germania în casa cumnatului meu ceea ce m-a impactat mult a fost multimea de ceasuri puse peste tot. Doua la intrare, în fiecare camera (inclus în baie si bucatarie iar câte doua desteptatoare în fiecare dormitor. Timpul ne devoreaza.
    Viata noastra se masoara în timp. Atunci când timpul îl folosesti altfel decât ar trebui, inseamna ca nu traiesti.
    Ai scris în articol ca avem nevoie de: socializare, iubire, bani etc.
    Nu stiu altii dar pe mine m-a ajutat sa fiu mai relaxat un proverb spaniol care spune ca:” bogat nu este cine are mult, ci acela care se multumeste cu putin. Daca am dobandit bunuri materiale cu pretul sanatatii cine-i nefericit? Daca am dobandit cariera înalta cu pretul neglijarii familiei cine-i nefericit?
    Opinia mea este ca totul în viata este legat de echilibru.
    Cine ne va face o lista cu ORDINEA PRIORITATILOR?
    Propun un joc. O foaie format A4 se împarte în 4.(o linie verticala pe mijloc alta orizontala) Partea de sus se scrie URGENT; IMPORTANT partea de jos NU URGENT; NU IMPORTANT.
    În fiecare casuta se pune ceea ce corespunde. Ajuta mult.
    Cornel

  • manu021s

    Bine zici, Cornel.
    Am invatat si eu acest joc la un seminar. Atata doar ca noua ne explica asa: pe partea de sus: important si urgent | important, dar nu urgent
    pe partea de jos: neimportant, dar urgent | neimportant si nu urgent

    Nu ma mir ca ai vazut atatea ceasuri la cumnatul tau in Germania. Ei sunt foarte disciplinati, nu ar irosi nici o secunda.

  • Primii 10 pasi spre succes financiar pentru liber-profesionisti « cupersonalitate

    […] Monitorizeaza-ti timpul. Mai multe informatii despre cum sa faci asta, am scris aici si aici. […]

Lasă un răspuns

