O noua perspectiva asupra invingerii depresiei


Sau cum sa invingi depresia si sa o alungi din viata ta odata pentru totdeauna!

Articolul acesta s-ar putea sa ti se para lung, dar merita sa il citesti pana la capat. Iar daca aplici ceea ce citesti, atunci viata ta va capata un sens si nu te vei mai afunda niciodata in depresie.

invinge depresia

 Am observat ca depresia este chiar o problema serioasa si raspandita printre noi. Poate ca tu asociezi depresia cu lipsa banilor. Dar iti spun ca nu lipsa banilor e cauza depresiei. Exista oameni care au o situatie materiala foarte buna, dar cu toate acestea, sunt niste nefericiti.  Am ajuns la concluzia ca depresia apare mai ales cand simti ca nu mai esti util nimanui si nu iti cunosti misiunea ta in lume. Mai ales daca nu iti cunosti misiunea ta pe Pamant.

 Cum apare depresia si cum se poate combate?  Cum am reusit sa combat depresia?

Ce sa nu faci

Nu lua medicamente pentru depresie!! Medicamentele NU iti vor elimina depresia, NU te vor face fericit. Medicamentele iti vor crea dependenta, facandu-te sa te afunzi tot mai adanc in depresie. Tu sti ca antidepresivele se comporta exact ca niste droguri? Atunci de ce antidepresivele sunt legale, iar drogurile nu? O pastila de antidepresiv isi face efectul dupa aproximativ o ora, pe cand un drog isi face efectul imediat.

Alte produse care NU alunga depresia: tigarile si alcoolul. Daca vrei sa ajungi mai rau decat esti in momentul de fata si cu bani pierduti, atunci antidepresivele, alcoolul si tigarile sunt calea de urmat.

Ce spun psihologii?

Nu am studii de psihologie, de aceea am cautat sa vad ce spun psihologii despre depresie. Am gasit destul de putin, fata de cat m-as fi asteptat sa gasesc.  Alex Tita spunea in niste materiale video, ca atunci cand suferim, este un indicator al faptului ca e timpul sa actionezi, e timpul sa iti pui in valoare abilitatile tale.

Intr-un articol de-al lui Pera Novacovici am citit cum ca asumarea responsabilitatii si acceptarea ta asa cum esti sunt metodele de a preveni depresia.

Ai auzit? Sa iti asumi responsabilitatea, sa actionezi, sa iti pui in valoare ideile si abilitatile tale… bine, le vom relua mai pe la sfarsitul articolului.

Ce spun nutritionistii despre depresie?

 Adica ce legatura are starea de tristete cu ce mananci? Eu in prezent studiez pentru a deveni nutritionist. In studiile mele am gasit legatura intre starea de spirit si ceea ce mananci. Admiti ca si creierul are nevoie de nutrienti pentru a functiona? Ce se intampla daca ii dai creierului nutrienti de proasta calitate? Atunci reactiile biochimice din creier sunt defectuoase sau nu mai au loc.

Depresia apare atunci cand creierul este lipsit de acizi grasi esentiali (Omega 3), vitamine din complexul B, acid folic si minerale cum ar fi: magneziu, mangan,  litiu. Aceste elemente se gasesc in fructe si legume crude, oua, precum si in seminte si nuci. In semine si nuci se gasesc in special acizi grasi esentiali.  Am analizat obiceiurile alimentare ale unor persoane cu depresie. Ghici ce lipseau din dieta lor? Exact cruditatile, nucile si semintele!

 

Dar nutritia singura nu poate combate intru totul depresia. Nutritia este o componenta care va actiona cel mai bine cand o vei combina cu alte componente, pe care le vei gasi mai jos.

Sportul contra depresiei

   Atunci cand cazi in butoiul cu melancolie ce preferi sa faci? Sa stai in fotoliu si sa te uiti la televizor, sa vezi stiri deprimante? Sau sa navighezi aiurea pe net, sperand ca asta e antidotul? Sau sa iesi la o tura de alergare sau antrenament in camera ta?

Cand esti depresiv, esti plin de o energie interioara negativa, care te distruge. Prin sport, elimini aceea energie distructiva, intr-un mod sanatos.  Practicand un sport, te vei descatusa de tot ceea ce te tine in starea aceasta deplorabila, vei trai prezentul, luptand sa devii mai bun si poate mai cunosti si oameni noi.

Daca iti faci un program regulat de sport – indiferent ce, poate fi si jogging sau fitness in casa ta, atunci in timp iti vor veni noi idei creative.  Iti va veni brusc o idee si vei zice: dar cu de nu m-am gandit la asta pana acum? Incearca si imi vei da dreptate. Mai mult, prin sport, vei invata sa te autodepasesti, sa iti spargi limitele imaginare. Vei fi fericit/a si plin de stima de sine cand vei realiza ca ai putut alerga 2km, sau ai putut face 100 de flotari, etc.  Vei arata mai bine si te vei face remarcat/a. Nu suna bine?

Poti sa combini sportul cu iesirile in natura: alergarea in parc, drumetii pe munte. Drumetiile pe munte nu reprezinta sport, dar e tot o forma de miscare, in natura. Iesirile in natura sunt un mod sigur de a te umple cu idei bune si creative.  Cum am scris mai sus.

Cum am invins eu depresia? Eram intr-o perioada cand nu pluteam in deriva. Aveam in camera 2 gantere si am inceput sa fac cu ele exercitii de bodybuilding acasa.  Putin mai tarziu, am inceput sa le combin cu alergarea. Putin si mai tarziu, am ajuns in niste imprejurari din care mi-am dat seama care imi este vocatia. Odata ce mi-am descoperit vocatia, am inceput sa o dezvolt, sa caut oportunitati de a ma remarca si de a face bani din vocatia mea.

Daca faci toate acestea vei fi fericit/a ?

Adica daca vei include hrana vie in dieta ta, vei face sport, vei iesi in natura, atunci vei fi sigur fericit/a? Vor disparea toate problemele?

Problemele nu vor disparea imediat. Insa tu, vei avea de acum o forta interioara de a merge inainte. In timp iti vei crea o viziune pe termen lung. Nu numai ca vei avea o viziune a ta, un scop, dar vei lupta pentru el. Nu vor mai conta greutatile vietii, caci tu vei avea un scop si energia necesara pentru a trece peste obstacole si a-ti indeplini scopul. Pana la urma, indeplinirea scopului tau in viata te va face fericit. Dar alimentatia sanatoasa si sportul te vor propulsa catre acel scop.

Daca ai avut si tu momente de depresie, cum ai scapat de ele? Daca te confrunti deja cu o stare de tristete, sau depresie,  cum te-ai gandit sa iesi din aceasta?

Raspunde lasand un comentariu.

About manu021s

Sa privim mediul inconjurator dintr-o noua perspectiva! Vezi toate articolele lui manu021s

12 responses to “O noua perspectiva asupra invingerii depresiei

  • Anna

    Niste sfaturi foarte bune! avem prea multi depresivi in tara asta.. e doar o mentalitate. se poate scapa !

  • anonim

    Si rugaciunea e esentiala. Si eu am cazut in haul depresiei, dar Dumnezeu m-a scos de acolo si ma va mai scoate. avem nevoie de o putere mai mare ca a noastra sa ne ridice.
    apreciez sfaturile tale. sanatate tuturor si curaj. Dumnezeu e cu noi!

    • manu021s

      Da, corect! Multumesc de completare si de impartasirea experientei proprii. Dumnezeu e cu noi, dar noi suntem aceia care trebuie sa punem osul la treaba. Multa sanatate iti doresc si eu si… inspiratie!

  • Gina

    Eu ma confrunt acum cu o depresie puternica si mi s-a pus si un diagnostic cred eu gresit bipolara…dupa o singura seara de criza de depresie nu cred ca poti sa pui un doagnostic…am mers apoi la directorul spitalului sa spun ca vreau sa mi se faca o comisie cum ca n-as fi de acord cu diagnosticul,m-a trimis la medicina legala acolo mi-au spus ca degeaba m-am dus ca acolo trebuie sa fii trimis doar de Ministerul justitiei.In fine…nu sunt asigurata,nu iau pensie nu am nici un venit..dar vad ca am diagnostic.In tzara asta sa fii bolnav nimeni nu te ajuta,se mai mira fiecare ca,creste rata sinuciderilor,Dumnezeu e mare da si puternic,dar cand nici acea putere n-o mai ai sa te rogi? atunci ce ramane?

  • eugen

    Buna.Ma numesc Eugen.Sunt unul dintre cei ce au trecut prin asa ceva,prin depresie.Nu prea mai mancam,nu ma mai bucuram de nimic,nici de copilul meu,imi era teama si slabisem foarte mult.Acum mi-am revenit si ma bucur enorm pentru tot ce mi s-a intamplat,am invatat multe din asta,chiar imi vine sa zambesc cand imi aduc aminte de starea in care eram.Acum vreau sa ajut si eu pe altii sa depaseasca momentul.Sa nu va fie rusine de starea prin care treceti,eu nu mai eram in stare nici sa merg in oras sau imi era teama si cand era o vreme mai inchisa.Oricine doreste ajutorul meu o poate face prin contact pe adresa ajutor.online@yahoo.com

  • ttt111

    Pentru mine tigarile au fost cele care m-au scapat de depresie. Aveam perioade foarte dese in care eram depresiv(cam o data sau de doua ori pe luna) asta pentru o perioada de 5-6 ani. M-am apucat din intamplare de fumat, nu a fost ceva intentionat. De 3 ani fumez si pot sa spun ca nu am mai avut nici macar o zi de depresie de atunci. E incredibil. Nu inteleg cum sau de ce merge dar pentru mine tigarile au avut un efect psihologic benefic. In schimb intr-adevar, tusesc si am mai putini bani.

  • ada

    Nu uitati de …..sex ; elibereaza endorfine (hormonul fericirii )

Lasă un răspuns

