Cum sa ai un regim de viata sanatos


Ce înseamnă stil de viaţă? De-a lungul unei zile te hrăneşti, ai diverse activităţi şi te odihneşti.
O alimentaţie sănătoasă, o viaţă spirituală bogată şi o inimă care ştie să iubească sunt cheia unei existenţe fericite.

Un tip de stil de viaţă tipic se poate identifica la persoanele ocupate. Am să-l numesc chiar asa: stil de persoană ocupată. Când zic de persoane foarte ocupate, îmi vin în minte imaginea corporatiştilor. Aceia îmbrăcaţi la costum şi care sunt superexploataţi:

Pe primul loc contează să rezolvi cât mai multe sarcini, cât mai repede. Lumea fiind în viteză, trebuie să fii şi tu în viteză. În plus de asta, eşti bombardat zilnic cu tentaţii nesănătoase, miresme îmbietoare de mâncare nesănătoasă şi publicitate. Când ajungi acasă eşti prea obosit pentru exerciţii fizice şi uite aşa azi se depune puţină grăsime, mâine alta. Astăzi aproximativ 37% din populaţia adultă a României este obeză. Procentul real ar fi şi mai mare…E de ajuns să stai să priveşti lumea de pe o stradă intens circulată şi ai să vezi cât de mulţi sunt supraponderali.

Grăsimea în plus nu este doar inestetică. În timp, aceasta duce la probleme cu articulaţiile, diabet de tip 2, atac cerebral, boli de inimă, cancer la colon şi boli de ficat.

Un alt tip de stil de viaţă se poate întâlni în special la tineri dar nu numai. Acest stil de viaţă este specific „legumelor de canapea”.Ei petrec mult timp în faţa televizorului sau în faţa calculatorului, nefăcând nimic productiv. În acest timp, se îndoapă cu chipsuri, dulciuri, băuturi carbogazoase şi diverse alte prostii. Petrec la calculator până noaptea târziu, iar a doua zi se scoală la 12, după care o iau de la capăt.

Te regăseşti într-una din aceste două stiluri? S-ar putea să nu îţi convină adevărul. Primul pas pentru schimbarea ta presupune să ştii unde te afli.

 

Nu mai continua aşa !!!

Unde crezi că vei ajunge continuând în felul acesta zilnic? Cel mai probabil, pe patul de spital.
Vrei să ai cu adevărat o viaţă frumoasă şi împlinită? Atunci schimbă-ţi stilul de viaţă. Ce este de facut?

 

1. Alimentaţia. 

Nu trebuie să fii mare nutriţionist pentru a şti să mănânci sănătos. Consumă alimente cât mai puţin procesate şi cât mai apropiate de starea naturală. Consumă multe fructe şi legume.
Recomandarea mea e să îţi prepari salate. Prepararea salatelor poate fi o probă de imaginaţie, poate si de rabdare („slow” versus „fast”) şi în acelaşi timp, vei mânca sănătos. Fructele şi legumele crude îţi vor da vitalitatea pe care nu ţi-o dau alimentele procesate.
Consumă cât mai puţine alimente prăjite în ulei.
Nu uita nici de apă! Bea multă apă, nu sucuri carbogazoase.
Reţine că micul dejun este cea mai importantă masă din zi. Ţigara şi cafeaua luate dimineaţă nu constituie mic dejun. Dacă vrei ca întreaga zi să ai energie şi să nu mai fii tentat să ronţăi, începe-ţi ziua cu un mic dejun sănătos.

 

2. Mişcarea
Nu trebuie să fii sportiv de performanţă. Se poate reuşi obţinerea unui corp frumos modelat, cu un abdomen plat, doar prin antrenament acasă. Începe de azi să faci mişcare. Nici nu ai nevoie de echipamente sofisticate şi scumpe. Ai nişte flacoane cu apă? E perfect, cu ele poţi face mai multe tipuri de exerciţii. Sau poţi lucra cu greutatea corpului tău, prin exerciţii ca flotările, genuflexiunile, abdomenele.

Dacă vei face şi jogging, atunci vei fi pe drumul sigur către un abdomen plat, fără colaci de salvare, şunci, etc.

 

3.Odihna
Dormi suficient! Odihna e mai importantă decât crezi. În timpul odihnei se construiesc fibrele musculare (în cazul în care ai făcut mişcare), se refac conexiunile nervoase, se reface tenul (cu siguranţă ai auzit de somnul de frumuseţe). Mai bine te culci mai devreme şi te scoli mai devreme. Lipsa somnului are efecte devastatoare asupra organismului si provoacă dezechilibre serioase sistemului imunitar. Primele semne rele se văd tocmai acolo unde te deranjează cel mai mult: pe faţă- cearcănele se adâncesc iar tenul se ofileşte.Dacă dormi 6-7 ore eşti mai fresh ca oricând. Altfel, nopţile albe se transformă în zile negre pentru sănătate. Somnul menţine inima sanatoasă, reduce stresul, te face mai activ, reface organismul, te ajută să pierzi uşor kilogramele în plus, îmbunătăţeşte memoria şi îţi măreşte randamentul la locul de muncă… sau în orice activitate a ta.

 

4. Elimină poluanţii
Fumatul, consumul excesiv de alcool şi de cafea nu au nimic în comun cu stilul de viaţă sănătos. Acestea vor duce în timp la depresii, pe lângă alte efecte distructive asupra sănătăţii tale. Dacă poţi să stai cât mai departe de evenimentele la care toate astea se consumă în exces, este foarte bine pentru sănătatea ta. Dacă poţi renunţa la ele, te numeşti deja învingător!

 

Schimbarea stilului tău de viaţă este cheia dezvoltării tale. Dacă într-adevăr doreşti să-ţi exploatezi la maxim potenţialul şi doreşti să te bucuri de viaţă, începe cu schimbarea stilului de viaţă.

 

Schimbă perspectiva! Traieste liber! Începând din acest moment!

 

Acest articol este rodul colaborării mele (Emanuel/Manu021s) cu Ramona, autoarea blogului www.spiritliber.com , site partener.

 

About manu021s

Sa privim mediul inconjurator dintr-o noua perspectiva! Vezi toate articolele lui manu021s

2 responses to “Cum sa ai un regim de viata sanatos

  • Ramona

    Multumesc, Manu, pentru toate informatiile avizate pe care le oferi…eu incerc, pe cat posibil, sa am un regim sanatos de viata, atat in ceea ce priveste trupul, dar si mintea….insa intotdeauna tin cont si ma informez in legatura cu asta….
    Fiindca situatia este usor de scapat de sub control…toti ne aflam oarecum la limita de a deveni acele „persoane ocupate” care nu mai tin cont cum, ce, cand si cat baga in gura sau chiar „legume de canapea”- vorbesc de cei care nu se incadreaza deja in aceste doua categorii. Lumea in care traim va fi sanatoasa daca si noi vom fi. Asadar, trebuie sa avem mare grija cum traim si cum reusim sa facem fata tentatiilor. Din experienta pot spune ca nu e greu deloc!

    • manu021s

      Ai reusit sa renunti la un obicei daunator si sa il inlocuiesti cu altul sanatos. Poti sa fi un model si pentru ceilalti.
      Bine ai zis: lumea in care traim va fi sanatoasa daca si noi vom fi. Deci noi trebuie sa producem schimbarea pe care o dorim.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: