Sa vorbim despre dezvoltarea ta 1


Tu cum te vezi în acest moment?

Eşti după o pierdere imensă, sau pur şi simplu nu ştii ce doreşti de la viaţă? Te simţi ca o jucărie aruncată undeva într-un colţ al camerei, cu care nu se mai joacă nimeni? Sau te simţi ca o epavă de autoturism vechi, care zace abandonată pe trotuar, pe o străduţă lăturalnică, o epavă care nu stârneşte nici un interes.

Sau poate că nu ţi-ai găsit încă un rost în lume şi te afunzi în social media, jocuri pe calculator.

 

Dacă te-ai regăsit în descrierile de mai sus, am o veste bună: poţi să te ridici din această stare mizeră, poţi evolua, îţi poţi găsi rostul în lume. Depinde doar de tine. Tu eşti singurul responsabil pentru bunăstarea ta.

Mai departe îţi voi spune cum poţi să începi evoluţia ta, indiferent unde te-ai situa în prezent. Am trecut si eu la un moment dat prin fazele pe care le-am descris mai sus. Ceea ce iti scriu aici si in aricolul viitor sunt niste actiuni simple pe care le-am aplicat intai pe mine, obtinand rezultate remarcabile. Acum iti spun si tie cum am procedat. Tot ce trebuie sa faci e sa aplici ceea ce scriu incepand de astazi. Nu de maine, nu de saptamana viitoare.

 

O nouă perspectivă asupra stilului de viaţă

Stilul de viaţă te-a determinat să ajungi unde eşti şi tot stilul de viaţă te va ridica. Bineînţeles, dacă îţi schimbi stilul de viaţă. Un stil de viaţă defectuos şi nesănătos, te va face să fii mai mult pesimist, negativist, vei fi neatrăgător pentru cei din jur şi vei rata oportunităţi importante pentru dezvoltarea ta. La polul opus, un stil de viaţă echilibrat, sănătos, te va face plin de energie, creativ, optimist, atrăgând în viaţa ta oameni noi, oportunităţi noi şi multe altele.

 

Unde te situezi acum? Răspunde-ţi la aceste întrebări:

  1. Ce mănânci de obicei dimineaţa, la prânz şi seara?
  2. Ce gustări mănânci între mese?
  3. Ce lichide bei şi cât de des?
  4. Dormi suficient? Îţi aloci timp pentru odihnă?
  5. Ai un program zilnic de exerciţii fizice?

 

Mă bazez pe faptul că ai fost sincer cu tine însuţi. Mă vei întreba ce legătură are evoluţia ta, cu mâncarea şi exerciţiile fizice? Da, are legătură.

 

Prin stilul de viaţă mă refer cel mai mult la modul de hrănire, exerciţii fizice şi odihnă.

 

Primul pas spre un nou stil de viaţă: nutriţia sănătoasă.

Alimentele de tip fast food, dulciurile, sucurile carbogazoase şi alimentele prelucrate, conţin substanţe care îţi crează dependenţă, îţi dau o falsă senzaţie de foame şi în timp îndelungat duc la alterarea proceselor de la nivelul creierului. Ca rezultat, vei gândi tot mai negativist, putând ajunge chiar depresiv. Totodată, alimentele fast food sunt recunoscute pentru faptul că îngraşă şi duc la obezitate.

Nu vreau să o lungesc prea tare, explicându-ţi cum anume acţionează alimentele procesate şi cele de tip fast-food asupra gândirii tale. Dacă spun că în cele din urmă conduc la depresie, sper că mă crezi, nu ?😉

 

Cum să îţi creezi un plan de nutriţie sănătoasă?

  • Nu mai sări peste micul dejun. Micul dejun trebuie să fie cea mai importantă masă a zilei. La micul dejun consumă legume variate, ouă, lactate. Poţi consuma şi peşte sau carne slabă
  • Seminţele conţin nişte acizi graşi foarte utili în alimentarea creierului. Consumă seminţe de in, sâmburi de nuci, alune, sau migdale, pentru a dobândi o gândire sănătoasă şi optimistă.
  • Grăsimile Omega 3 sunt din nou, esenţiale pentru un creier sănătos. Acestea le poţi obţine din carnea de peşte, sau din suplimente nutritive pe bază de ulei de peşte.
  • Mănâncă fructe cât mai variate. Astfel îţi asiguri o varietate de vitamine şi minerale.
  • Dulciurile le poţi înlocui cu fructe uscate sau cu batoane proteice.
  • Bea multă apă. Apă, nu sucuri! Poţi înlocui sucurile cu ceaiuri reci preparate de tine, acasă.

 

Data viitoare când vei mai face cumpărături, vei ţine cont de sfaturile de mai sus, nu? La început vei avea multe tentaţii de a reveni la alimentaţia nesănătoasă de dinainte. Pentru a învinge tentaţiile, e nevoie să scoţi din frigider tot ce este procesat, tot ce este junk food şi băuturile carbogazoase. Pune în loc fructe, legume şi lactate.

Obişnuieşte-te să mănânci ţinând cont de sfaturile de mai sus. Vei observa între timp nişte îmbunătăţiri.

 

Al doilea pas este un program de exerciţii fizice, despre care voi vorbi în articolul următor.

About manu021s

Sa privim mediul inconjurator dintr-o noua perspectiva! Vezi toate articolele lui manu021s

2 responses to “Sa vorbim despre dezvoltarea ta 1

  • Ramona

    Evident ca suntem singurii responsabili pentru bunastarea noastra si ca totul se invarte in jurul calitatii stilului propriu de viata…Sunt multe de discutat pe tema asta, cum alimentele pe care le consumam au influenta (pozitiva sau negativa) asupra psihicului nostru….ca trebuie sa avem grija CE, CUM si CAT mancam sau ca ar trebui pe cat posibil, sa ne inrtoarcem la alimentatia bunicilor nostri: sa mancam sanatos si, mai ales, asezati la masa in tihna, concentrandu-ne atentia strict asupra mesei si a mesenilor. Masa sa (re)devina un ritual- atat servirea, cat ai prepararea ei!

    • manu021s

      Da, ar fi ideal sa revenim la modul corect de a lua masa, nu asa in graba cum o facem astazi. Daca nu ne permitem sa acordam asa mult timp mesei, atunci sa incercam macar atat, sa mancam alimente cat mai aproape de starea naturala, cat mai putin procesate. Dar cu vointa, putem sa acordam timpul necesar luatului mesei, chiar si in viata agitata de azi. Chiar se poate si practic, nu doar teoretic.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: